MANUSIA SEDANG MENCIPTAKAN “HARI KIAMAT”.


Takukah anda bahawa di bumi kita sekarang ini telah ada sebuah makmal yang bakal menjahanamkan bumi kita serta menghapuskan seluruh makhluk di bumi untuk selama-lamanya?

Makmal tersebut telah dibina oleh CERN (European Organization for Nuclear Research) pada tahun 2008. Makmal ini dikenal sebagai LHC (Large Hadron Collider). LHC telah dibina di antara sempadan France dan Switzerland di Geneva. Ia dibina didalam tanah sedalam 175 meter dan mempunyai terowong yang bulat iaitu sejauh 27 kilometer. 



Di dalam terowong tersebut terdapat 2 jenis "proton beam" yang bertenaga tinggi (bentuknya seperti laser) akan bergerak pada kelajuan cahaya mengikut arah yang bertentangan sehingga berlaku pelanggaran. Sebanyak 40 juta pelanggaran akan berlaku setiap saat dan setiap hari. Maka hasil dari pelanggaran tersebut akan menghasilkan “Higgs Boson”.

Apakah itu Higgs Boson? 
Di dalam setiap zarah atom akan mengandungi Elektron, Neutron, Proton dan Nucleus.
Higgs Boson wujud didalam zarah atom tetapi tidak dapat dilihat oleh mata. 



Di dalam makmal LHC, proton akan diasingkan dari atom.
Kemudian Proton akan di tembak dari dua arah yang bertentangan didalam terowong LHC sehingga berlaku pelaggaran antara atom dengan atom.


Selepas berlakunya pelanggaran diantara atom dengan atom, maka akan terhasilnya Higgs Boson. Saintis akan menggunakan data dari pelaggaran tersebut untuk kajian mereka.

Kenapa Higgs Boson itu menjadi kajian para Saintis?
Selama 50 tahun para Saintis tidak dapat membuktikan kewujudan Higgs Boson didalam zarah atom tetapi mereka yakin akan kewujudan Higgs Boson. Hanya pada tahun 2012 para Saintis telah berjaya membuktikan akan kewujudan Higgs Boson melalui kajian di LHC.

Kenapakah LHC dianggap merbahaya?

Setiap kali berlaku pelanggaran atom di dalam LHC maka akan terhasil tenaga sebanyak 8 Tev (Trillion Electron Volts). Jadi cuba bayangkan jumlah tenaga yang terhasil setiap hari.

1) LHC mampu menghasilkan gempa bumi. Tahukah anda bahawa gempa bumi yang berlaku di Nepal pada 25 April 2015 dan di Sabah pada 5 jun 2015 adalah hasil usaha LHC? Seramai 8800 orang telah meninggal dunia di Nepal dalam gempa bumi tersebut. Bagaimankah LHC mampu menghasilkan gempa bumi di Nepal sedangkan Nepal terletak sejauh 6886 km dari LHC di Geneva?

Caranya ialah apabila saintis di CERN telah menghentikan proses "pelanggaran proton beam" di dalam LHC, maka tenaga yang terhasil sewaktu "pelanggaran proton beam" akan di buang ke dalam perut bumi melalui terowong khas. 

Pada 25 April 2015, saintis di CERN telah mencuba untuk menghidupkan sistem LHC sebanyak 4 kali. Ini bermakna mereka telah membuang sisa "pelanggaran proton beam" sebanyak 3 kali ke perut bumi. Selepas saintis mencuba untuk menghidupkan kali yang ke 4 dan kemudian menutup kembali, maka pada waktu itu berlakulah gempa bumi di Nepal.



Gempa bumi di Sabah berlaku pada 5 Jun 2015 iaitu selepas 40 hari dari tarikh berlakunya gempa bumi di Nepal. Perlukah saya menerangkan lagi secara terperinci? 

2) LHC mampu untuk meletupkan seluruh bumi (Kiamat)Hanya masa yang akan menentukan tarikhnya.

3) LHC akan dijadikan sebagai senjata untuk meletupkan "negara musuh" yang tidak mahu tunduk kepada kerajaan yahudi Amerika.


Malaysia pula dengan bangganya telah menghantar sebanyak 5 orang saintis untuk menjayakan projek LHC.


Patung deva hindu "Shiva" telah diletakkan di luar bangunan CERN sebagai suatu penghormatan kepada deva tersebut. Kenapakah CERN memilih patung "Shiva"? Kerana menurut kepercayaan orang hindu, "Shiva" merupakan simbol tarian "KEMUSNAHAN".


2 comments:

  1. Salam, tuan saya amat tertarik dgn tulisan tuan. Byk membuka minda dan fikiran saya dlm melihat persekitaran.

    ReplyDelete
  2. Sungguh ke ada pihak yg sanggup berhabisan duit untuk benda tak bermotif ni??

    ReplyDelete